Thursday 16 October 2014

Sihat dengan Vitamin C

Selamat malam buat pengunjung blog yang Nor sayangi. Sekarang nie tetiba pulak feeling tentang kecantikan.. Lebih-lebih lagi cantik yang bermula dari dalam.. Bukan hanya luaran sahaja.

Kenapa pilih Sustained Realease VITA-C 500 mg??

=) Kerana sains pembebasan yang berterusan secara semulajadi.

=) Setiap 1 tablet vita-c bersamaan 7.5 biji buah termasuk kulitnya dan pembebasan 1.5 vitamin c buah tersebut dalam tubuh bagi setiap jam

=) 2 tablet mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.

=) Mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) dikenali sebagai vitamin c complex.



Apakah kebaikan Sustained Realease VITA-C??


1. Membentuk kolagen
Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut pada kulit dan menghalang otot menjadi lembik.
2. Memperbaiki simptom pendarahan
Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebah di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
3. Peningkatan sistem imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman serta mengukuhkan sistem imun. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.
4. Memerangi kanser
Ia adalah satu-satunya anti-oksida yang mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
5. Mencantikkan kulit
Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah. Juga dapat melambatkan penuaan kulit dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama berlakunya jeragat.
6. Memperbaiki imsomnia
Pengambilan vitamin C dapat memperbaiki masalah imsomnia, stres serta masalah berkaitan mental yang lain seperti keresahan.
7. Mengekalkan kolestrol sihat
Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah dan skurvi.


Anda perlu tahu??
Anda mesti fikir yang dalam buah terutamanya oren mengandungi vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah ranum. TETAPI jika buah tidak ranum,kandungan vitamin C berkurangan. Lagi berkurangan vitamin C apabila buah terdedah kepada kepanasan.
Hah..begitu banyak kan manfaat Vitamin C ni kan.. Wajah pun nampak cerah dan berseri.. 
Ni dia testimoni.. Sahabat saya ni ambil Vita-C dan ESP untuk mukanya.


Anda berminat nak mencuba?? 
Hubungi Nor untuk info yang lanjut.



4 comments:

  1. Actually, sy mmg amalkan Vit-C untuk resdung, tapi dlm masa yg sama sy dapat kulit yg makin sihat.. Mau nye tak seronok kan?

    Untuk bacaan ibu-ibu yg sedang menyusu -->> STRESS PENYEBAB SUSU BERKURANG

    ReplyDelete
  2. seronoknya bila baru2 ni shaklee buat 1 day offer....sb vita c ni memag vita c yg sy sayang...

    Punca Kitaran Haid Yang Tidak Stabil

    ReplyDelete
  3. saya pun suka makan vita c sbb nak makan buah sitrus tak sempat..tgn pun comot, tp byk keje nak buat..so the best way sy telan je vita c..cepat dan sangat sesuai utk sy yang sentiasa sibuk.

    TINGKATKAN IMUN ANDA DENGAN NUTRIFERON

    ReplyDelete