Monday 27 January 2014

Testimoni Diri Sendiri (SET MENYUSU SHAKLEE)

Salam syg semua..

Just nak sharing testimoni diri sendiri sejak menggunakan SET MENYUSU shaklee..
nak bagitau perbezaan jadi ibu BF dgn cara yang berbeza..Maksudnya first baby saya tak ambil set menyusu shaklee dan second baby ambil set menyusu..

First baby..
Muhammad Aqil Isyraaf. Di lahirkan pada 18 August 2009 di Hospital Putrajaya.Sekarang dah nak masuk 5 tahun..Dah sekolah dah pun.Imbas kembali zaman2 Isyraaf baby dulu...hihi...teruja sangat2..nak BF isyraaf sampai 2 tahun...Memang..memang saya BF isyraaf sapai 2thn 3bulan..Time stop tu,,susu masih ada lagi..tp kualiti n kuantiti susu banyak bezanya.ISYRAAF,,tak dapat saya nak fully BF sebab susu tak meriah sangat..dapat jugak buat EBM tapi tak banyak..Di ofis dapat 15oz 3 kali pump.Tp time tu mcm bangga je sbb nampak banyak jugak.5bulan lebih,,mak saya dah suruh bagi KANJI..air nasi yg mendidih tu..kata mak,,anak lapar..Dalam keterpaksaan,,saya bagi jugak..Punah harapan untuk fully BF isyraf sapai 6 bulan...

Lagi kecewa..dalam 10 bulan susu berkurangan..terpaksa bekalkan FORMULA pada Isyraaf di rumah Mama ITA nya..Di ofis,,time petang tak dapat pump coz balik kerja isyraf terus nak direct..Memang..memang sangat2 letih..kadang2 masak pun xmampu..mujur lah dikurniakan SUAMI yg memahami.Dan sampai 2 tahun 3 bulan saya dapat BF isyraaf walaupun terpaksa berkongsi dengan FORMULA.


Inilah wajah comey MUHAMMAD AQIL ISYRAAF
Ok..abis sudah cerita first baby..

Second baby..
Nur Amni Insyirah.Di lahirkan pada 18 Feb 2013 di Pusat Rawatan Azzahrah,Bangi..Kebetulan sama plak haribulan anak saye nie kan...18hb..Amni istimewa sikit dapat lahir di hospital swasta..Rezeki murah sebab time mengandung Amni,,abah dapat kerja baru.Company cover rm2000 utk bersalin.Alhamdulillah..

Time pregnant amni ni lah saya terdedah dengan shaklee...itu pun takut2 nak mencuba...dalam pantang saya abik set pantang..trial pack..tp alhamdulillah kesannya sangat2 bagus.

Setelah Amni 2 bulan,saya ambil ESP dan Alfalfa..syukur Ya ALLAH..rezeki amni sangat2 banyak sehinggakan suami terpaksa beli Deep Freezer.Susu pekat.sgt2 berbeza time BF isyraf dulu...saya rasa bertenaga.
Paling seronok..saya dapat fully BF amni...
Sekarang Amni menjangkau 1tahun..Amni masih banyak menyusu daripada makan..so saya tak perlu risau coz susu amni dapat susu yang berkhasiat...ALHAMDULILLAH.

Inilah wajah comey Nur Amni Insyirah
Antara EBM Amni.

Dan sekarang...untuk memastikan anak2 saya sihat,pintar dan cergas saya berikan OMEGA GUARD kepada Isyraf dan saya ambil OMEGA GUARD utk menyalurkan khasiat omega kepada Amni..
Anak sihat ibu gembira

ALHAMDULILLAH...Syukur YA ALLAH kerana mempertemukan saya dengan SHAKLEE.






0 comments:

Post a Comment