Tuesday 23 September 2014

Kehebatan Otak Ciptaan Allah

Assalamualaikum buat semua pembaca blog yang Nor sayangi.

Kedinginan malam nie, Nor nak kongsikan apa yang Nor baca dari sebuah majalah.

Allahuakbar..Ciptaan Allah SWT sememangnya sempurna. Dia menciptakan organ yang paling kompleks dalam tubuh badan manusia iaitu OTAK untuk membezakan manusia daripada haiwan dan lain-lain ciptaan-NYA.


OTAK manusia mengandungi  100 billion sel saraf dan trilion fiber yang saling berhubungan. Ia dipanggil sebagai sinapses. Ia boleh menyimpan 100 ribu fakta dalam satu masa dan berjuta bilion fakta dalam sepanjang hayat manusia. Siapa lagi yang mencipta kesempurnaannya kalau bukan Allah SWT.

Pengumpulan kajian para saintis terkemuka dunia mengenai otak mendapati dalam bahagian otak manusia terdapat kawasan yang berindak balas terhadap ransangan spiritual.

Pakar menamakan kawasan otak tersebut sebagai Gos Spot. Mereka mendefinisikan God Spot sebagai modul tuhan. Ia diserahkan khas kepada mesin berkenaan saraf dalam otak iaitu bahagian yang dikenali sebagai ransangan spiritual.

Pendidikan spiritual

Apabila manusia di tempat beribadah seperti masjid atau gereja, perasaan menyanjung Tuhan akan tersemat di hati mereka. Sesetengah saintis berkata God Spot atau pusat spiritual dalam temporal lobe di otak manusia.

God Spot dalam temporal lobe bertindak sebagai antena membolehkan manusia mencari perkara berkenaan Tuhan. God Spot perlu dibangunkan sejak kecil supaya sel tersebut membangun dengan sempurna agar apabila dewasa kelak ia mudah menjadi insan yang mengingati Allah.

Ibubapa perlu mendidik anak mereka dari kecil untuk mengenal Penciptanya supaya sel-sel dalam otak temporal lobe otak manusia akan lebih berkembang. Kelebihan pendidikan spiritual dan latihannya ke atas setiap individu amatlah banyak, meletakkan kita ke jalan yang luus dan di redhai oleh-NYA.

KEYAKINAN LEBIH TEGUH

Sesetengah saintis tidak pasti sama ada idea-idea yang bagus mencipta tuhan atau Tuhan yang mencipta idea-idea tersebut. Tetapi bagi kita yang beragama Islam, ia adalah dengan kepercayaan kerana setiap yang datang hanya dari Allah SWT.

Allah SWT meniup roh ke tubuh badan manusia ciptaan-NYA. Roh wujud tanpa perlu bergantung pada yang lain daripada otak dan keseluruhan tubuh manusia.

Melalui ilmu sains kita perlu lebih faham qada dan qadar. Ia menambahkan lagi keimanan dan keyakinan kita kepada ALLAH kerana ilmu Allah lebih meliputi semua perkara dan sepanjang zaman.

So, tidak salah kita untuk memahami ilmu sains dan lain-lain dengan kepercayaan manusia. Seorang muslim boleh menerima segalanya kerana percaya insporasi saintifik datang kepada kita daripada sumber YANG MAHA MENGETAHUI.

Untuk ibubapa yang mahu membantu otak anak-anak mereka lebih cergas, Nor syorkan dengan pengambilan OMEGA GUARD.

♥♥OMEGA GUARD♥♥


Adalah Minyak Ikan Terbaik di Dunia.Ia mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semuljadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain.



Jomssss kita baca apa yg ada dalam Omega Guard SHAKLEE..

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Omega Guard SHAKLEE merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.



Jika Anda ingin penjimatan potongan harga sehingga 15 ~ 20%, anda boleh mendaftar sebagai AHLI..Yuran keahlian rm75 untuk seumur hidup.banyak benefit menanti ANDA..

ANDA sihat dan untung!!!


Jika berminat,anda boleh hubungi saya

fb: SitiNor Mamat
Page : Super Duper Supplement
Call/sms/whatsapp : 0139100171
Email : sitinormamat@gmail.com

6 comments:

  1. Omega Guard memang baik untuk perkembangan otak janin. Untuk ibu mengandung..dan untuk kanak kanak anda agar tumbuh cerdas dan sihat

    ReplyDelete
  2. omega guard terbaik, pengambilan dari awal sgt membantu perkembangan kanak-kanak

    Nak Shopping Baju Baby? Jom Baca Dulu -->> TIPS MEMILIH PAKAIAN BAYI

    ReplyDelete
  3. saya memang amalkan utk anak2 saya..alhamdulillah

    jom dapatkan vitamin shaklee dari Pengedar Sah Shaklee Malaysia

    ReplyDelete
  4. Tahniah kepada anda yang menghadiahkan anak-anak makanan kesihatan yang baik.

    Bhaya serangan Jantung.......................
    >>> http://sihatcunmelecun.blogspot.com/2014/09/bagaimana-menurunkan-paras-kolestrol.html

    ReplyDelete
  5. Ibu-ibu hamil trimester kedua dan ketiga juga boleh mengamlkan omega guard ni. baik untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan. Dah besar nanti bagilah mereka kunyak sendiri pula.. memang terbaiklah omega ni...

    Jom dapatkan vitamin dari saya >>> Pengedar Shaklee Keramat

    ReplyDelete