Thursday 18 September 2014

Atasi Masalah Keguguran Rambut

Salam sayang Nor ucapkan buat kaan-kawan pembawa blog semua..

NOR nak tanya satu soklan..Soklan cepu mas...Hahaha…

Pernah tak anda mengalami masalah keguguran rambut???? ANda stress tak bila tengok kat bantal penuh dengan rambut selepas bangkit dari tido..Tak pun rumah anda penah tak berselerak dengan rambut???

HUHUHU..Nor pernah tau..sebab tu la kat sini Nor nak kongsi sedikit info berkenaan dengan masalah keguguran rambut nie…STRESS tau tengok rambut gugur..Lama kelamaan BOLEH jadi BOTAK..nyeri weh!!!
Keguguran rambut berpunca daripada Hormon di dalam badan yang tak seimbang, penggunaan produk yang salah dan kurang vitamin pada akar rambut. 

HORMON
Hormon wanita mampu menggalakkan pertumbuhan rambut yang lebat. Wanita turut menghasilkan hormon androgen dalam kuantiti yang sedikit namun ia akan bertindak aktif jika seseorang itu berada dalam keadaan tertekan. Ini menyebabkan rambut mudah gugur. Makanya, untuk melebatkan rambut, anda tidak boleh terlalu tertekan dan sentiasa bertenang dalam apa jua keadaan.


PRODUK
Rambut juga mudah gugur kalau uolss selalu sangat warnakan rambut atau selalu sangat menukar gaya rambut lurus atau curly. Apa yang anda kena buat ialah memilih shampoo yang boleh protect rambut daripada kerosakkan, jangan terlalu kerap mencuci rambut dan jarakkan penukaran warna dan style rambut. 


KURANG VITAMIN
Untuk elakkan rambut uolss daripada gugur, pengamalan makanan berkhasiat seperti bijiran, buah2an, sayur2an dan makanan berprotein tinggi seperti ikan sangat membantu uolss mendapatkan rambut yang lebat. If anda kurang gemar memakan makanan seperti ini, try2lah ambil supplemen khas untuk rambut iaitu Biotin, Niasin, Zink, Vitamin B6, B12, A dan E.

masalah rambut gugur



Apa punca rambut gugur ni?

§  Kekurangan vitamin D.
Kajian menunjukkan kekurangan vitamin D boleh menyebabkan rambut gugur. Jadi sila dapatkan cahaya matahari yang mengandungi vitamin D secukupnya (matahari pagi ye bukan terik tuu)
§  Kekurangan iron dan kalsium.
Iron merupakan nutrien yang penting untuk pertumbuhan rambut, kuku dan juga kulit. kekurangan iron boleh menyebabkan rambut semakin menipis. Kalsium pula diperlukan untuk penyerapan vitamin D yang optimum, jika kurang, rambut berisiko untuk gugur.
§  Stress: 
Stress juga merupakan satu punca utama keguguran rambut.
§  Kurang tidur:
Kurang tidur menyebabkan rambut kurang sihat dan tidak dapat menyerap nutrien yang secukupnya. Akibatnya rambut mudah gugur


HAH…perlu diingatkan!!! Selain menjaga semua yang di atas tu..
Pengambilan makanan yang betul dapat membantu anda mendapatkan rambut yang sihat dan yang paling penting tidak gugur. Tetapi adakah pemakanan kita seharian cukup untuk menampung keperluan keseluruhan badan kita? Nor yakin hanya dari pemakanan, nutrisi dan zat yang diperlukan oleh badan adalah tidak cukup. Ditambah pula dengan persekitaran dan cara hidup kita sekarang.

OK. Nor bagi satu contoh;

Sebiji vitamin E 400 IU Shaklee bersamaan 1kg benih gandum, 500ml minyak saffflower, 8kg bayam dan 500gm badam. Adakah kita sehari makan sebanyak itu? Tentu tidak. 

Pengambilan vitamin disamping pemakanan yang berkhasiat membantu anda mendapatkan rambut yang sihat.

Walaupun terdapat banyak faktor yang boleh membawa kepada keguguran rambut, ia adalah penting untuk mempertimbangkan peranan vitamin dalam merawat masalah rambut gugur. Vitamin memainkan peranan penting dalam fungsi badan yang betul, termasuk pertumbuhan sel dan pertumbuhan semula rambut dan kulit yang sihat. Diet seimbang yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran, lemak sihat dan protein adalah cara terbaik untuk memastikan badan anda mendapat semua nutrien yang diperlukan, tetapi merangsang vitamin tertentu melalui suplemen adalah cara yang baik untuk terus memastikan rambut yang sihat.

Jika anda mahu mencuba cara yang selamat, murah, dan berkesan merawat rambut gugur anda, maka anda perlu menggunakan vitamin untuk masalah rambut gugur anda.


Untuk vitamin yang nyata selamat digunakan adalah SET PENJAGAAN RAMBUT SHAKLEE. Rambut rosak kini sihat dengan penggunaan set nie.



JOM kit baca ada yang ada dalam SET PENJAGAAN RAMBUT SHAKLEE

 
Set penjagaan rambut

Zinc
Kekurangan Zinc boleh menyumbang kepada rambut gugur kerana tanpa mineral zink dan lain-lain yang berkaitan, shaf rambut anda menjadi lemah, menyebabkan kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Zink manfaat untuk rambut termasuk untuk pembiakan sel, pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu yang rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut anda, sekali gus mengurangkan peluang mereka jatuh.

B-Complex
Salah satu punca rambut gugur adalah disebabkan tekanan emosi. Bcomplex adalah vitamin anti stress yang membantu untuk memberi perasaan tenang. Kandungan utama vitamin B3 adalah berguna untuk membaiki aliran darah pada kulit kepala, vitamain B6 pulak untuk mengelakkan rambut dari gugur. Vitamin B12 juga memainkan peranan untuk elak rambut gugur. kesimpulannya kelebihan bcomplex sangat banyak untuk masalah rambut gugur. 

ESP
ESP adalah serbuk protin. Kekurangan protin menyebabkan pertumbuhan rambut menjadi perlahan. Pastikan bahawa anda makan cukup protein agar rambut anda tumbuh lebih cepat dan sihat. 

Walau bagaimanapun, jangan mengharapkan untuk melihat keputusan sekelip mata. Anda perlu bersabar jika anda mahu melihat keputusan yang baik. Jika anda sedang merancang untuk menggunakan vitamin ini, pastikan anda menggunakan vitamin secara konsisten selama sekurang-kurangnya empat minggu sebelum anda membuat keputusan sama ada untuk terus menggunakan atau tidak. Untuk mendapatkan rawatan rambut kosnya agak tinggi berbanding pengambilan vitamin..






Prosante hair care terdiri daripada

Nourishing scalp treatment ~Gabungan 10 vitamin, mineral dan herba untuk menyuburkan kulit kepala dan rambut



Revitalizing shampoo ~membersih dan memulihkan lantunan dan sinaran muda

Purifying shampoo ~pembersihkan secara mendalam disamping melindungi kelembapan
asli

Lightweight conditioner ~Memulihkan tekstur dan kekuatan dan membantu mencapai volume dan kondisi optimum

Replinishing conditioner ~melembap setiap helai rambut



TESTIMONI sahabat saya..




Banyaknya nak kena guna!!!! Mesti mahal kan!!
Hah!!! Jika bajet tidak mencukupi anda boleh guna set yang paling basic..Usah risau Usah gundah..


Jika Anda ingin penjimatan potongan harga sehingga 15 ~ 20%, anda boleh mendaftar sebagai AHLI..Yuran keahlian rm75 untuk seumur hidup.banyak benefit menanti ANDA..

ANDA sihat dan untung!!!


Jika berminat,anda boleh hubungi saya
fb: SitiNor Mamat
Page : Super Duper Supplement
Call/sms/whatsapp : 0139100171






6 comments:

  1. tak mahal la..berbaloi-baloi lg..

    Pernah Alami Keputihan Ketika Hamil? Jom baca -->> RAWAT MASALAH KEPUTIHAN KETIKA HAMIL

    ReplyDelete
  2. rambut gugur ni memang satu masalah kan?nasib ada syampoo shaklee

    WAJIB BACA ----> PCOS Dan Peluang Kehamilan

    ReplyDelete
  3. rambut gugur memang merisaukan..mujur ada shaklee

    baca ini juga
    http://shkleika.blogspot.com/2014/09/oren-sumber-vitamin-c-terbaik-sustained.html

    ReplyDelete
  4. rmbut gugur memang mimpi ngeri bagi saya... Nasib baik ada Pro sante... I love shaklee

    Jemput baca >>> COQ Health Plus Shaklee

    ReplyDelete
  5. Tak rugi pun cuba! Sebab berkesan dan berbaloi-baloi...

    Serangan Jantung di usia muda?
    Baca yang ni ---> http://bit.ly/1mJUccM

    ReplyDelete