Thursday 6 November 2014

Cegah High Cholesterol Dengan Membuat Pemeriksaan Kesihatan

Pernah tak anda membuat pemeriksaan tahap kesihatan anda??? Jika wanita mungkin pernah kerana ketika hamil, mereka wajib membuat pemeriksaan keseluruhan badan. Jika lelaki?? Hah..kalau tiada masalah, mesti malas nak membuat pemeriksaan..Malas betul nak menunggu giliran jika di hospital dan klinik-klinik kesihatan...Betul tak??

Inilah kebanyakan masalah yang ada di negara kita ini...Jika tidak membuat pemeriksaan, macam mana kita ingin mengetahui tahap kesihatan dalam badan kita.. Kolestrol dalam darah ok ke, tekanan darah ok ke, uric acid macam mana dan banyak lagi yang kita tak tahu.. Dah sakit-sakit, baru nak buat pemeriksaan..Masa tu mungkin dah terlambat untuk kita merawat.. 

Pernah terjadi kepada suami rakan Nor.. Dia seorang yang aktif, badan tak la berisi.. Suatu hari dia berasa nak pitam.. Dan malamnya, tangan sebelah kanan sudah mulai kebas-kebas. Keesokkan hari, rakan Nor membawa suaminya ke hospital. Alangkah terkejutnya, suaminya terkena penyakit strok.
Setelah membuat pemeriksaan keseluruhan, ia berpunca dari kolestrol dalam darah yang tinggi dan merokok!!!!! Hah..kalau la dia membuat pemeriksaan awal,mungkin penyakit ini tidak akan berlaku kan!!!!!.
Alhamdulillah suaminya beransur pulih tapi masih belum boleh normal seperti sedia kala..Tidak dapat bekerja seperti dulu.Now semua tugas dipikul orang isteri... Sedih kan!!!!!! So pengajaran buat kita semua kan..Bak kata orang-orang tua..mencegah itu lebih baik daripada mengubati.





Pada hari ini, Nor terlibat dengan Program "Occuptional Medical Surveillance". Program ini untuk sesiapa yang bekerja dengan menggunakan bahan kimia yng berbahaya. Pihak majikan diwajibkan membiayai kos pemeriksaan ini setelah dinilai oleh pihak DOSH dalam Chemical Health Risk Assessment (CHRA). Pemeriksaan ini dibuat 2 tahun sekali. So di makmal Nor terlibat dengan bahan kimia (Ethanol dan silicone oil). Alhamdulillah dapat la buat pemeriksaan secara percuma..Untung kan!!






Pemeriksaan dijalankan dengan pengmbilan darah, check mata,telinga, buah pinggang samada membengkak atau tidak dan juga ujian penafasan.  


Untuk result yang lepas, kolestrol Nor di peringkat 'border'.. Hah..nak tahu tak, kebanyakkannya orang kurus la kolestrolnya agak tinggi berbanding orang gemuk.. Berhati-hati tu ye!!!!
Insyaallah untuk pemeriksaan kali ini, Nor mengharapkan result yang bagus memandangkan Nor dah mula mengambil langkah mencegah!!

Nak tahu tak apa dia langkah pencegahan yang Nor buat???

First...Jaga pemakanan dengan makan makanan yang seimbang..Lagi-lagi Nor ni ibu menyusu.

Second...Ambil supplement tambahan.. Dah tentulah Nor mengamalkan produk yang terbaik di dunia.. SHAKLEE pilihan Nor.

Thirt.. Jarang dah Nor amalkan.. Senaman...Ia penting jantung anda!!!! 

Untuk langkah-langkah pencegahan terhadap tahap kolestrol, anda boleh mencuba dengan pengambilan Omega Guard ataupun Phytocol-ST.



Omega Guard
  • Omega 3 yang terkandung dalam omega guard merupakan nutrien utama untuk mencegah masalah pembuluh darah dan mengurangkan kolestrol dalam darah.Dengan pengambilan asid lemak omega 3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung. 
  • Ia memperbaiki kesihatan kardiovaskular disamping memelihara tekanan darah dan paras trigliserida dan kolesterol yang normal. 
  • Merendahkan kolesterol dan menghindar pembekuan darah di dalam badan.

Phytocol-ST 
  • Membekalkan 2000 mg fitosterol tumbuhan sehari. Fitosterol tumbuhan dibuktikan secara klinikal melebihi 80 kajian dapat menurunkan kolestrol jahat (LDL)
  • Ia juga membekalkan 100% keperlun harian bagi fitosterol seperti yang disyorkan oleh oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)

Sebelum makan, digalakkan mengambil Phytocol-ST dahulu. Ini kerana, Phytocol-ST membantu menghalang kolesterol jahat daripada masuk ke dalam saluran darah kita. Namun begitu, ada juga beberapa kolesterol jahat yang mungkin "terlepas" ke dalam salur darah kita (dalam kuantiti yang sedikit). Oleh itu, pengambilan Omega Guard digalakkan untuk mem"bersih"kan kolesterol tersebut. Omega juga dapat membuang kolestrol yang lama terkumpul. Kolesterol jahat itu akan dibawa oleh Omega Guard ke hati, dan dirembeskan melalui saluran yang betul seperti peluh dan sebagainya.

Dengan pengambilan Omega Guard dan Phytocol-ST secara konsisten, Insyaallah anda dapat memelihara tahap kolestrol dalam darah anda.. Betul apa yang Nor cakap.. Mencegah adalah lebih baik daripada mengubati.

Berminat???
nk mencuba Omega Guard dan Phytocol untuk mencegah kolestrol anda??
Hubungi Nor :-






5 comments:

  1. Bagusnya ada program kesihatan begitu...Moga semua makin sihat cun melecun ye...


    Cawangan Shaklee Seluruh Malaysia

    ReplyDelete
  2. suami saya pun tak pernah nak wat pemeriksaan kesihatan tapi bila die kena pergi offshore baru lah ada wat medical check up..

    jom dapatkan Set berpantang yang murah dan terbaik

    ReplyDelete
  3. betul tu, jangan ingan kita sihat tak ada penyakit, sebab selalunya penyakit macam ni simtom nya tak nampak pn sehinggalah penyakit tu dah teruk.. jadi lebih baik cegah sebelum terlambat. saya sendiri belum berkesempatan untuk buat pemeriksaan kesihatan, tak ada masa la konon,,.heheh

    ANAK TAK NAK MAKAN NASI; SIHAT KE TAK?

    ReplyDelete
  4. kolestrol memang pembunuh dalam diam kan...bersembunyi disebalik darah kita..Ika pernah tengok, kolestrol nie macam rod kaca bila ada dalam darah..bila dah makin banyak, masa tue lah boleh kena strok dan penyakit lain..sebab dah blok aliran darah..memang sangat penting buat pemeriksaan kesihatan..

    CARA MERAWAT DEMAM DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

    ReplyDelete
  5. kena selalu buat pemeriksaan kesihatan. Kita ingat kita sihat, rupa-rupanya macam -macam penyakit kita ada.cegah sebelum terlambat

    Bantu anak dapat keputusan cemerlang dengan Minyak Ikan

    ReplyDelete